In company Training "Geven is Krijgen"

Goed gastheerschap. Een klant zich klant laten voelen, de gast zich gast. De positieve effecten van gastvrije organisaties zijn groter dan gedacht.

Wij verzorgen het gastheerschap-programma ‘Geven is krijgen’ geheel op maat bij jou in huis. Wij noemen het programma zo omdat dit de essentie is van goed gastheerschap; het begint altijd met geven. Dit programma kent vijf bouwstenen: mystery visits, inspiratiesessies, coaching on the job, training ‘de kracht van gastheerschap’ en borging. Toelichting: bekijk de korte film

  1. Mystery visits
    Vooraf voeren wij (altijd zelf) onze ´mystery visits´ uit. Ze geven ons een heel goed beeld hoe jouw organisatie in staat is om een ‘warm welkom’ te bieden en hoe jouw organisatie er in algemene zin voor staat betreffende de hospitality. Daarnaast geven deze mystery visits een schat aan informatie die we later in de training gebruiken.
  2. De inspiratiesessie (1,5 à 2 uur)
    De inspiratiesessie is bedoeld voor alle deelnemers aan het programma. Deze sessie start met een indrukwekkende ‘mystery visit live’. Verder inspireren we de deelnemers op dit thema en maken hen bewust van de kracht van gastheerschap.
  3. Coaching on the job
    Door middel van ‘coaching on the job’ lopen we met iedere deelnemer mee. Daarbij bemoeien we ons niet met de inhoud van de werkzaamheden, maar kijken naar het gedrag en houding van de medewerker en wat dat met de ‘de ander’ doet. De ander kan zijn een klant, een gast, maar ook een collega. Ieder ander die zich tijdens het meelopen aandient.
  4. Training ‘de kracht van Gastheerschap’ (6 à 8 uur)
    Tijdens deze eendaagse training gaan we meer de diepte in: wat betekent gastheerschap voor jou persoonlijk? En wat bepaalt eigenlijk ons gedrag? Verder werken we met ieders unieke kwaliteiten die jouw gastheerschap kunnen vergroten en versterken.
  5. De borging
    De borging is een essentieel deel ven het programma. Samen met jou bepalen we de beste manier van borgen voor jouw organisatie.

De doorlooptijd van het gehele programma varieert van twee maanden tot een jaar. Dit is afhankelijk van het aantal deelnemers, de eventuele inbedding in een groter geheel (bijvoorbeeld een opleidingsprogramma) en jouw visie en wensen.

De trainers
Karin den Hollander en Willem van Dalen zijn jouw trainers. Zij hebben ruime ervaring in en passie voor gastvrijheid. Zij weten jouw medewerkers te inspireren en ze te helpen succesvol te zijn in hun houding en gedrag naar jouw klant.